2010. szeptember 12., vasárnap

Én ragyogok szíved ébenfekete égboltján


Te adtál nekem egy csillagfényes éjszakát.
De nem csak ennyit adtál.
Megajándékoztál egy életre szóló emlékkel.
És még ennél is többel.
Szívem folyton szerelmes,
szemem éjjelenként csillagfényben ragyog,
mikor a puszta falat bámulom.
És nem csalódok, ha megszakad a szív,
mert szívem szerelmes.
Oly messze vagy, s az érzelmek már megtöltötték utam hozzád,
és bennem egy zsineg már pattanásig feszül.
S ez a feszültség feszületté vált,
már fesztelen lelkem nem bír nélküled,
és így, de most mégis úgy lennék hozzád sokkal közelebb!
A szavak mondattá alakulnak, mégis minden mondat csak egy szó,
és ha tudnád, hány mondattal áldottam meg a te jóságod és szereteted,
szavak milliói árasztanák el lényed, 
ami akkor is csak egy ártatlan és mégis halálos,
fájó, de nélkülözhetetlen aprócseprő, hatalmas és vágytól duzzadó szó!
Te megajándékoztál a tiszta szerelemmel,
mely akár a fehér galamb, reám szállt és befészkelte magát szívembe. 
Mintha száz év telt volna el,
mégsem múlt el semmi, nem kopott, mit belém ültettél.
A Múlt, ahogy azt már tisztán látom,
olyan, mint az űr; üres, hatalmas,
de te vagy benne minden bolygó, és minden csillag én vagyok.
Én ragyogok szíved ébenfekete égboltján.

Nincsenek megjegyzések: